poniedziałek, 7 maja 2012

Matura

Matura, jeśli dobrze pójdzie wydarzenie to jest tylko raz w życiu.
Przed swoją maturą mam ogromny stres, szczególnie przed językiem angielskim.



04.05.2012 - czas na polski pisemny ;>
8:00 w szkole, okropny stres, 30 minut później zawołali nas i kazali ustawić się pod klasą.
Wyczytywali nas po kolei i zapraszali do klasy gdzie legitymowaliśmy się dowodem osobistym,
i losowaliśmy numer stanowiska, usiedliśmy w miarę możliwości wygodnie, a o 9:00 się zaczęło.

Język polski poziom podstawowy - arkusz

Po przeczytaniu tekstu ze zrozumieniem stres ustąpił, zanim zacząłem wykonywać zadania
ciekawość kazała mi sprawdzić temat wypracowania.
Ku mojemu zaskoczeniu tematy był tak banalny, jak tekst ze zrozumieniem.
Do wyboru fragment Dziadów cz.3 lub porównanie postawy dwóch Pań z Lalki i Ludzi Bezdomnych.
Oczywiście wybrałem temat numer 2. Wypracowanie napisałem na 4 strony A4 czyli ok. 500 słów.
W tekście ze zrozumieniem jestem w plecy 3pkt. na to co mi wiadomo w tej chwili, co do wyniku
to czas pokaże ale jestem bardzo dobrej myśli.

07.05.2012 - czas na angielski ustny.

I się zaczęło.. stres przy polskim był niczym, w porównaniu do angielskiego.
Po dojechaniu wreszcie do szkoły, z dużym opóźnieniem spowodowanym korkami, zobaczyłem że
wyszedł chłopak zdający przede mną i po chwili wyczytali moje dane.

Ogromny stres, na słowa Pań egzaminator reagowałem jak ściana.
Czas wylosować zestaw, po chwili rozmyślań która karteczkę podnieść zrobiłem to.
Mój zestaw to zestaw nr. 15.

[ treści pisane z pamięci ]

1. Odgrywanie roli: Wspólnie ze współlokatorem chcecie wyremontować mieszkanie, omów kwestie podziału obowiązków, kosztów, dalej nie pamiętam.

Poszło jak krew z nosa, bez pomocy Pani egzaminator nie udało by się wykonać zadania.
A może tak tylko wydawało mi się przez stres?

2. Opis obrazka: Starsza Pani leżąca w łóżku i Pani doktor pochylona nad nią.

Poszło w miarę dobrze, tylko przez chwile szukałem w pamięci jak powiedzieć 'biały'.
Udało się, teraz czas na trzy pytania.

- Czy wydaje Ci się że ta Pani jest ciężko chora? Tak? Nie? Czemu?
- Co robisz aby pozostać zdrowym?
- Omów sytuację kiedy Ty lub Twój znajomy miał problemy ze zdrowiem. Co wtedy zrobiłeś?


Jak dobrze że udało mi się wylosować ten zestaw :) To zadanie poszło znacznie łatwiej niż poprzednie.

3. Wybór obrazka: Przygotowujesz widokówkę z polski dla obcokrajowców.
Wybierz widok który najbardziej ich zachęci do zwiedzenia kraju.


- Widok Warszawy z lotu ptaka
- Jezioro, na nim kajak a w nim dwie osoby
- Jakiś ładny zamek

 
Oczywiście wybrałem zamek :)

Pytanie pamiętam tylko jedno: Czy polska to dobry kraj do zwiedzania? Tak? Nie? Czemu?

Ogólnie to zadanie poszło mi trochę gorzej niż zadanie drugie, ale zdecydowanie lepiej niż pierwsze.

Całość odbyła się w bardzo miłej atmosferze, wyszedłem, a za dziesięć minut wyniki.
Spodziewałem się max 9pkt - 30%

Jak że wielki zaskoczenie spotkało mnie gdy dowiedziałem się że mam 20pkt! czyli ~67%

Jako że nie jestem zbyt dobry z angielskiego, choć stopnie i ten wynik mówią inaczej,
ucieszyłem się bardzo. Jutro matematyka ;)

08.05.2012 - matematyka poziom podstawowy

Dziś wyjątkowo bez stresu, na luzie, wylosowałem sobie dobre miejsce bo przy oknie.
Nadszedł czas zajrzeć do zestawu ;>

Matematyka poziom podstawowy - arkusz

Jak widać nie było tak strasznie, myślę że 60%+, zobaczymy.
Na ostatnie zadanie zabrakło mi czasu, przed ostatnie nie wiem czy poprawnie wykonane.

Wiele osób uważa, że było ciężko. Ja jednak śmiem obalić te tezę, zerknijcie na zadania:

Zamknięte: [ tutaj jest za dużo, wybiorę kilka najbardziej banalnych ]

1
3
5
6
11
13
14
15
16
17
18
19
22
24
25

Otwarte:

26 ( za 2 pkt )
28 ( za 2 pkt )
31 ( za 2pkt )
32 ( za 4 pkt! )

Numery zadań zamkniętych wybrane zostały bardziej losowo z większej puli, w tych zadaniach nie trzeba mieć żadnych specjalnych zdolności.

Zad. 1
Cenę nart obniżono o 20%, a po miesiącu nową cenę obniżono o dalsze 30%. W wyniku obu
obniżek cena nart zmniejszyła się o


Zad. 5
Wskaż liczbę, która spełnia równanie |3x + 1| = 4x

Zad. 25
Średnia arytmetyczna cen sześciu akcji na giełdzie jest równa 500 zł. Za pięć z tych akcji
zapłacono 2300 zł. Cena szóstej akcji jest równa


albo

Zad. 31
Ze zbioru liczb { 1,2,3,4,5,6,7 } losujemy dwa razy po jednej liczbie ze zwracaniem. Oblicz
prawdopodobieństwo zdarzenia A, polegającego na wylosowaniu liczb, których iloczyn jest
podzielny przez 6.


Zad. 32
Ciąg  9, x,19 jest arytmetyczny, a ciąg x, 42, y, z jest geometryczny. Oblicz x, y oraz z.

Nie dało się nie zdać, ciekawe co jutro na poziomie rozszerzonym będzie :D

09.05.2012 - matematyka poziom rozszerzony
Dziś tam prosto jak wczoraj nie było, ale jest to mój dodatkowy przedmiot, tak że spoko.

09.05.2012 - język angielski pisemny
Najgorszy dzień jest dzisiaj.

Nie rozumiałem prawie nic z tego.
Myślę że mam 9-12pkt + wiadomość + list który napisałem niestety w formie nieoficjalnej.
Oby było 15pkt.

2 komentarze:

  1. Jak matma? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet dobrze, szczególnie zadania otwarte były łatwiejsze niż na próbnej. Zamknięte też jakoś wybitnie ciężkie nie były :) Bankowo zdane, jutro rozszerzona.

    OdpowiedzUsuń